W 2004 r. Centralwings operuje z następujących polskich lotnisk:
- Warszawa
- Kraków
- Katowice
- Gdańsk
- Poznań
- Wrocław
Flota linii składa się z samolotów typu Boeing 737-300 i -400.
Boeing 737-36N SP-LME
W 2006 r. Centralwings przynosi 65 mln. straty operacyjnej. W 2007 r. Centralwings również odnotowuje stratę w wysokości 73 mln. W pierwszej połowie 2008 r. linie lotnicze Centralwings zawieszają większość tanich połączeń. Linia skupia się na lotach czarterowych, pojawiają się pogłoski o zlikwidowaniu Centralwings, a samoloty trafiłyby do LOTu. 29 sierpnia 2008 r. zostaje podjęty plan restrukturyzacji spółki. Zakłada on, że już w połowie 2009 r. spółka będzie rentowna. Linie Centralwings odchodzą od obsługiwania tanich połączeń, skupiają się na oferowaniu lotów czarterowych. Plan jednak zawiódł, 26 marca 2009 zarząd PLL LOT podejmuje decyzję o zlikwidowaniu spółki. Oznacza to rozpoczęcie procesu likwidacji Centralwings. 31 maja linie Centralwings wykonują swój ostatni lot w historii. 1 czerwca 2009 r. powstaje nowy przewoźnik - LOT Charters, który przejął część samolotów od Centralwings.
Flota linii Centralwings składała się z 11 samolotów:
Rejestracja | model samolotu | r. prod | uwagi |
SP-LLA | Boeing 737-45D | 1993 | |
SP-LLD | Boeing 737-45BD | 1994 | |
SP-LLE | Boeing 737-45D | 1996 | |
SP-LLF | Boeing 737-45D | 1997 | |
SP-LLG | Boeing 737-45D | 1997 | |
SP-LLI | Boeing 737-4Q8 | 1991 | ex. Air Horizons |
SP-LLK | Boeing 737-4Q8 | 1993 | |
SP-LLL | Boeing 737-4Q8 | 1993 | |
SP-LMC | Boeing 737-36N | 1997 | |
SP-LMD | Boeing 737-36N | 1997 | |
SP-LME | Boeing 737-36N | 1999 | ex. Fisher Air Polska |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz