Centralwings


Tanie linie Centralwings powstały w 2004 r. (IATA: C0, ICAO: CLW). Linie Centralwings należały do PLL LOT, świadczyły usługi takie jak tanie loty z polskich lotnisk do miast europejskich, loty czarterowe oraz leasingowanie samolotów w formule ACMI.

W 2004 r. Centralwings operuje z następujących polskich lotnisk:

- Warszawa
- Kraków
- Katowice
- Gdańsk
- Poznań
- Wrocław

Flota linii składa się z samolotów typu Boeing 737-300 i -400.

                                                                       Boeing 737-45D

                                                              Boeing 737-36N SP-LME

W 2006 r. Centralwings przynosi 65 mln. straty operacyjnej. W 2007 r. Centralwings również odnotowuje stratę w wysokości 73 mln. W pierwszej połowie 2008 r. linie lotnicze Centralwings zawieszają większość tanich połączeń. Linia skupia się na lotach czarterowych, pojawiają się pogłoski o zlikwidowaniu Centralwings, a samoloty trafiłyby do LOTu. 29 sierpnia 2008 r. zostaje podjęty plan restrukturyzacji spółki. Zakłada on, że już w połowie 2009 r. spółka będzie rentowna. Linie Centralwings odchodzą od obsługiwania tanich połączeń, skupiają się na oferowaniu lotów czarterowych. Plan jednak zawiódł, 26 marca 2009 zarząd PLL LOT podejmuje decyzję o zlikwidowaniu spółki. Oznacza to rozpoczęcie procesu likwidacji Centralwings. 31 maja linie Centralwings wykonują swój ostatni lot w historii. 1 czerwca 2009 r. powstaje nowy przewoźnik - LOT Charters, który przejął część samolotów od Centralwings.

                                                                 Boeing 737-45D SP-LLA

                                                       Flota linii Centralwings składała się z 11 samolotów: 


Rejestracja model samolotu r. prod uwagi
SP-LLA Boeing 737-45D 1993
SP-LLD Boeing 737-45BD 1994
SP-LLE Boeing 737-45D 1996
SP-LLF Boeing 737-45D 1997
SP-LLG Boeing 737-45D 1997
SP-LLI Boeing 737-4Q8 1991 ex.  Air Horizons
SP-LLK Boeing 737-4Q8 1993
SP-LLL Boeing 737-4Q8 1993
SP-LMC Boeing 737-36N 1997
SP-LMD Boeing 737-36N 1997
SP-LME Boeing 737-36N 1999 ex. Fisher Air Polska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz