Sprint Air

Polskie linie lotnicze powstałe w 2003 zajmujące się przede wszystkim lotami towarowymi, ale wykonują również loty pasażerskie, zajmują się szkoleniem pilotów i operatorów ochrony lotnictwa cywilnego oraz obsługą naziemną.

Główną bazą przewoźnika jest lotnisko Chopina w Warszawie. SprintAir jest jednym z liderów w polskim segmencie cargo z blisko 30-procentowym udziałem w rynku.

Spółka została stworzona w lipcu 2003 roku oraz rozpoczęła swą działalność w kwietniu 2004 r. jako Air Polonia Cargo Sp. z o.o. używając jednego samolotu Let L-410 Turbolet wykonującego loty towarowe. We wrześniu spółka zmienia nazwę na Sky Express (posiadanie 3 samolotów typu Let L-410). W tym samym miesiącu zakupiono dodatkowo dwa samoloty Saab 340A.

W 2006 r. rozpoczęto przewozy lotnicze dla Poczty Polskiej. W tym samym roku firma zaczęła loty pasażerskie dla Direct Fly,  których zaniechano w kwietniu 2007 roku.

W 2008 r. do floty samolotów SAAB 340A dołączają kolejne dwa w sierpniu i jeden w październiku. Wycofano z eksploatacji dwóch z trzech samolotów L-410, które zostały sprzedane operatorowi z Czech. Kilka miesięcy później, Sky Express zostaje przekształcona w Sprint Air oraz utworzenie Grupy SprintAir. W czerwcu do celów szkolnych zostaje zakupiony pierwszy samolot typu Diamond DA20.

W 2009 r. do floty samolotów SprintAir Group dochodzi SAAB 340A – tym razem w wersji pasażerskiej nieco później kolejny SAAB 340A.

W 2010 r. do floty dochodzi kolejny SAAB 340A, co ugruntowuje pozycję największego użytkownika samolotów tego typu w wersji cargo.

Flota 
(Stan na 29.12.2011)

rejestracja model samolotu r.prod        uwagi
SP-KPE SAAB 340A 1988  
SP-KPG SAAB 340A 1986
SP-KPH SAAB 340A 1985
SP-KPK SAAB 340A 1985
SP-KPL SAAB 340A 1985  
SP-KPO SAAB 340A 1984  
SP-KPR SAAB 340A 1988  
SP-KPV SAAB 340A 1986  
SP-KPZ SAAB 340A 1987  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz