Polskie linie lotnicze powstałe w 2003 zajmujące się przede wszystkim lotami towarowymi, ale wykonują również loty pasażerskie, zajmują się szkoleniem pilotów i operatorów ochrony lotnictwa cywilnego oraz obsługą naziemną.
Główną bazą przewoźnika jest lotnisko Chopina w Warszawie. SprintAir jest jednym z liderów w polskim segmencie cargo z blisko 30-procentowym udziałem w rynku.
Spółka została stworzona w lipcu 2003 roku oraz rozpoczęła swą działalność w kwietniu 2004 r. jako Air Polonia Cargo Sp. z o.o. używając jednego samolotu Let L-410 Turbolet
wykonującego loty towarowe. We wrześniu spółka zmienia nazwę na Sky
Express (posiadanie 3 samolotów typu Let L-410). W tym samym miesiącu
zakupiono dodatkowo dwa samoloty Saab 340A.
W 2006 r. rozpoczęto przewozy lotnicze dla Poczty Polskiej. W tym samym roku firma zaczęła loty pasażerskie dla Direct Fly, których zaniechano w kwietniu 2007 roku.
W 2008 r. do floty samolotów SAAB 340A dołączają kolejne dwa w sierpniu i
jeden w październiku. Wycofano z eksploatacji dwóch z trzech samolotów
L-410, które zostały sprzedane operatorowi z Czech.
Kilka miesięcy później, Sky Express zostaje przekształcona w Sprint Air
oraz utworzenie Grupy SprintAir. W czerwcu do celów szkolnych zostaje
zakupiony pierwszy samolot typu Diamond DA20.
W 2009 r. do floty samolotów SprintAir Group dochodzi SAAB 340A – tym razem w wersji pasażerskiej nieco później kolejny SAAB 340A.
W 2010 r. do floty dochodzi kolejny SAAB 340A, co ugruntowuje pozycję
największego użytkownika samolotów tego typu w wersji cargo.
Flota
(Stan na 29.12.2011)
rejestracja | model samolotu | r.prod | uwagi |
SP-KPE | SAAB 340A | 1988 | |
SP-KPG | SAAB 340A | 1986 | |
SP-KPH | SAAB 340A | 1985 | |
SP-KPK | SAAB 340A | 1985 | |
SP-KPL | SAAB 340A | 1985 | |
SP-KPO | SAAB 340A | 1984 | |
SP-KPR | SAAB 340A | 1988 | |
SP-KPV | SAAB 340A | 1986 | |
SP-KPZ | SAAB 340A | 1987 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz