Linie Enter Air posiadają trzy bzy operacyjne:
- w Warszawie na lotnisku Chopina
- w Katowicach Pyrzowicach
- na poznańskiej Ławicy.
Powstanie Enter Air zapoczątkowało zmiany w polskim lotnictwie cywilnym, a w szczególności w polskich czarterach. Przyjęty nisko kosztowny model biznesowy linii sprawił, iż linia oferowała konkurencyjne ceny przewozów czarterowych, które były niekiedy niższe nawet od linii arabskich, które obsługiwały dużą część lotów czarterowych z Polski, szczególnie do Egiptu. Początkowo Enter Air wypełnił lukę po upadłej Eurocyprii, która również operowała z Polski na połączeniach czarterowych. Enter Air stał się również konkurencją dla LOT Charters. W pierwszych miesiącach Enter Air używał dwóch maszyn typu Boeing 737-400, zaś w sezonie letnim 2010 do floty przewoźnika dołączył trzeci Boeing 737-400.
17 stycznia 2011 r. do Warszawy przyleciał pierwszy Boeing 737-800 Next
Generation, który dołączył jako czwarty samolot Enter Air.Samolot ten ze względu na swój zasięg został skierowany do obsługi połączeń na Wyspy Kanaryjskie oraz do Hiszpanii i Egiptu. 8 lutego 2011 r. Enter Air otrzymał piąty samolot, tym razem Boeing 737-400. 16 marca 2011 r. flota linii powiększyła się o kolejny samolot, tym razem o Boeinga 737-800 NG, który otrzymał znaki SP-ENY. Przed sezonem letnim 2011 Enter Air otrzymał jeszcze dwa samoloty Boeing 737-400.
W sezonie letnim 2011 Enter Air obsługuje połączenia z wielu polskich lotnisk m. in. do basenu Morza Śródziemnego, na wyspy Kanaryjskie, do Egiptu.
Flota linii Enter Air (stan na 7.10.2011)
rejestracja | model samolotu | r.prod | uwagi |
SP-ENA | Boeing 737-4Q8 | 1994 | ex. Turkish Airlines |
SP-ENB | Boeing 737-4Q8 | 1994 | ex. Turkish Airlines |
SP-ENC | Boeing 737-4Q8 | 1995 | ex. Turkish Airlines |
SP-ENE | Boeing 737-4Q8 | 1994 | ex. Turkish Airlines |
SP-ENF | Boeing 737-4C9 | 1992 | ex. Blue Air |
SP-ENH | Boeing 737-405 | 1997 | ex. SAS |
SP-ENY | Boeing 737-86N | 1999 | ex. Viking Airlines |
SP-ENZ | Boeing 737-85F | 1998 | ex. Air Berlin |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz